Ηλίας Βολιότης – Καπετανάκης, Μουσικό σεργιάνι, Άλλα 22 «ρεμπέτικα» πορτρέτα

ΙSΒΝ:978-618-5010-18-8 (Σκληρό εξώφυλο), σελίδες: 456, μέγεθος: 17x24εκ. Χρονολογία πρώτης έκδοσης: Ιούνιος 2014

Το καινούριο βιβλίο του δημοσιογράφου Ηλία Βολιότη – Καπετανάκη: «Μουσικό Σεργιάνι. Άλλα 22 “ρεμπέτικα” πορτρέτα» συμπίπτει με την επέτειο των 80 χρόνων από την εμφάνιση της πρώτης κομπανίας με μπουζούκια, που άλλαξε την ροή της λαϊκής μουσικής. Καλοκαίρι του 1934, «Τετράς η ξακουστή, του Πειραιώς», στην μάντρα του Σαραντόπουλου στην Δραπετσώνα (Μάρκος Βαμβακάρης, Ανέστος Δελιάς, Στράτος Παγιουμτζής, Γιώργος Μπάτης).
Μετά τα 24 πορτρέτα στους «Μάγκες αλήστου εποχής», (Μετρονόμος, 2005 και 2010), στο νέο έργο του συγγραφέα βιογραφούνται άλλοι 22 καλλιτέχνες, συνθέτες, τραγουδιστές, στιχουργοί, παιχνιδιάτορες, σε μεστές και πρωτότυπες μονογραφίες με γλαφυρές αφηγήσεις των ίδιων ή των απογόνων τους και εκατοντάδες μοναδικές φωτογραφίες, που… κινηματογραφούν αδρά μοναδική εποχή.
Με εξώφυλλο τον πανέμορφο πίνακα του Πάνου Φειδάκη «Πρωτομαγιά», βιογραφούνται:
Δημήτρης Γκόγκος – Μπαγιαντέρας, Κώστας Καπλάνης, Στέλιος Κηρομύτης, Οδυσσέας Μοσχονάς, Ρένα Στάμου, Γρηγόρης Ασίκης, Λάμπρος Λεονταρίδης, Ευάγγελος Σωφρονίου, Μιχάλης Τρίμης, Νίκος Καλαϊτζής – Μπινταγιάλας, Γιώργος Φωτίδας, Τόλης Χάρμας, Δημήτρης Ρουμελιώτης, Γιάννης Τατασόπουλος, Στέλιος Δούσης, Γεράσιμος Κλουβάτος, Στέλιος Λαζάρου, Ευάγγελος Μπαλλής, Μιχάλης Χασαπάκης, Γιάννης Ήττος, Πέτρος Αυγέρης, Θεόδωρος Δερβενιώτης.
Σε εποχή και κοινωνία, που κυριαρχούν φτηνιάρικοι, εμπορικοί, κυρίως σκανδαλοθηρικοί, τάχα βιογραφικοί διθύραμβοι, που συνιστούν κατ’ ουσία δεινή ασέβεια και προκλητική δυσφήμιση των υποκειμένων τους, ο Ηλίας Βολιότης – Καπετανάκης επιμένει στο να σκιαγραφεί την εποχή του «Ρεμπέτικου», όπως την έζησαν οι δημιουργοί του επιστημονικά συγκρίνοντας όλες τις αναφορές και πηγές, πρωτίστως το ίδιο τους το έργο, τα άσματα, που μας άφησαν και που τα τραγουδάμε και σήμερα, γιατί πολλά από αυτά είναι σαν να γράφτηκαν… αύριο.
Δεν διστάζει να καταπιάνεται με επίμαχα ζητήματα, όπως λόγου χάρη για τον αληθινό δημιουργό του «Μινόρε της αυγής», για ορισμένους τραγουδιστές, που εμφανίζονται ως συνθέτες δεκάδων επιτυχιών, για τα κυκλώματα της δισκογραφίας και τα παιχνίδια, που παίζονταν τότε σε βάρος των δημιουργών, κ.λπ. Μέσα από κάποιες βιογραφικές αφηγήσεις προκύπτουν άγνωστες σελίδες της πορείας του λαϊκού τραγουδιού, για παράδειγμα η καριέρα του μπουζουκιού στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α.

Δείτε Ακόμη